Thapanee Kiatphaiboon objęła stanowisko Dyrektorki TAT
Bangkok, 1 września 2023 r. – Pani Thapanee Kiatphaiboon rozpoczęła dziś pełnienie funkcji nowej Dyrektorki Urzędu ds. Turystyki Tajlandii (TAT).
Thapanee Kiatphaiboon rozpoczęła pełnienie funkcji nowej dyrektorki TAT
Do TAT dołączyła w 1999 r., po uzyskaniu tytułu magistra nauk ścisłych na Uniwersytecie Surrey w Wielkiej Brytanii. Zajmowała różne stanowiska w organizacji, m.in. była zastępcą dyrektora ds. produktów i biznesu turystycznego, a ostatnio zastępcą dyrektora ds. marketingu krajowego.
Pełniąc funkcję zastępcy dyrektora TAT ds. marketingu krajowego, pani Thapanee wdrożyła różne inicjatywy turystyczne, mające napędzać gospodarkę Tajlandii. Wśród nich znalazły się pracowakacje w Tajlandii, szlaki turystyki wyznaniowej i religijnej oraz podróże w pojedynkę – które przyczyniły się do dodatkowych 151,45 mln podróży krajowych w 2022 r. – co stanowi około 88% rekordowego roku 2019 – i wygenerowały 641,5 mld bahtów.
W trakcie pełnienia funkcji zastępcy dyrektora ds. produktów i biznesu turystycznego, pani Thapanee została doceniona za zainicjowanie programu certyfikacji Amazing Thailand Safety and Health Administration (SHA), który umożliwił hotelom i usługom spełnienie określonych standardów zdrowia i bezpieczeństwa. Program stał się obowiązkowym wymogiem dla hoteli chcących zarejestrować się jako miejsca kwarantanny w okresie rygorystycznych środków kontroli COVID-19, a także zyskał globalne uznanie zgodnie z protokołami WTTC SafeTravels.
Zainicjowała także program specjalnych wiz turystycznych (STV), aby promować ponowne otwarcie Tajlandii, co zaowocowało powstaniem kolejnych programów wjazdowych, w tym Villa Quarantine, Yacht Quarantine i Golf Quarantine, a także Phuket Sandbox, który został uznany na arenie międzynarodowej za modelowy dla ponownego otwarcia kraju.
Uznawana za osobę znającą się na mediach społecznościowych i technologii, pani Thapanee odegrała kluczową rolę w wykorzystaniu technologii i mediów społecznościowych w promocji i rozwoju tajskiej turystyki. Do jej wybitnych osiągnięć w tym obszarze można zaliczyć projekt Google Street View we współpracy z Google Tajlandii oraz platformy mediów społecznościowych ‘Amazing Thai’.
Jako rzeczniczka turystyki Tajlandii, pani Thapanee odegrała kluczową rolę w rozwoju różnych produktów turystycznych o szczególnym znaczeniu, w tym turystyki zdrowotnej i wellness, turystyki jachtowej i rejsowej oraz turystyki społecznościowej, a także projektu ‘King’s Wisdom for Sustainable Tourism’ (Królewska mądrość dla zrównoważonej turystyki), która zdobyła nagrodę PATA Grand Awards 2018 w kategorii Edukacja i Szkolenia.
We wcześniejszych latach pracy w TAT pani Thapanee cieszyła się powszechnym uznaniem za swój wkład w promocję i rozwój podróży wewnątrzregionalnych w podregionie Wielkiego Mekongu (GMS).